Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kędzierzynie – Koźlu informuje, że zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. poz. 1092) rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka, dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz dyrektorzy regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych składają wnioski o świadczenie dobry start do ZUS.
Wnioski składać można od dnia 1 lipca 2021 wyłącznie drogą internetową przez portal PUE ZUS. Szczegółowe instrukcje dostępne są pod adresem: https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start.
W celu uzyskania świadczenia dobry start na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej, osoby składające wnioski zobowiązane są dołączyć do wniosku o świadczenie dobry start, zaświadczenie o umieszczeniu dziecka w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka, placówce opiekuńczo-wychowawczej albo regionalnej placówce opiekuńczo-terapeutycznej wraz z datą umieszczenia, wydane odpowiednio przez organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, powiatowe centrum pomocy rodzinie albo podmiot, o którym mowa w art. 190 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Informujemy że wyżej wymienione zaświadczenia będą sukcesywnie wysyłane na Państwa adresy domowe.
Ewa Wiśniewska - Kierownik Działu Pomocy Rodzinie
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kędzierzynie - Koźlu